معرفی مدل های پرده

مدل های پرده

معرفی مدل های پرده

معرفی مدل های پرده

پرده زیبایی فضای اتاق را دوچندان می کند، از این رو در طراحی دکوراسیون منزل از آن به عنوان یک المان دکوراتیو ضروری استفاده می شود. این عنصر دکوراتیو نه تنها عاملی موثر در جذابیت و زیبایی اتاق به شمار می آید بلکه برای آن حریم خصوصی ایجاد کرده و میزان تابش نور خورشید را نیز تنظیم می نماید.

متخصصین دکوراسیون داخلی پیشنهاد می کنند هنگام خرید پرده منزل بهترین نوع آن را از لحاظ کیفیت انتخاب کنید زیرا احتمال پوسیده شدن پرده با قرار گرفتن در معرض نور خورشید وجود دارد. به همین دلیل انتخاب پرده با کیفیت هر چند که قیمت آن بالا باشد، در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

در هنگام خرید پرده پارچه ای توجه داشته باشید که جنس پرده را به گونه ای انتخاب کنید که وقتی آن را در گوشه پنجره جمع می کنید، به شکل مناسبی بایستد و ظاهری زیبا داشته باشد. پارچه های کتانی، ابریشم و مخمل می توانند انتخاب های مناسبی باشند زیرا هنگام آویزان یا جمع کردن نمای خوبی خواهند داشت .

نکته دیگر در هنگام خرید پرده، انتخاب طول مناسب برای آن است. اگر می خواهید سقف خانه شما بلندتر از آن چه که هست به نظر بیاید، باید میله پرده را در بالاترین قسمت ممکن نصب کنید، در این صورت با افزایش طول پرده سقف اتاق نیز بلندتر به نظر می رسد. اگر فاصله بین دو پنجره زیاد نیست می توانید از یک پرده عریض برای هر دو پنجره استفاده کنید.

برای پنجره های کوتاه و معمولی از پرده هایی که در حاشیه پایین آنها تزئینات بیشتری به کار رفته استفاده نمائید. برای پنجره های بلند از قاب های چوبی که در بالای پرده نصب می شوند بهره بگیرید و پرده ای را انتخاب کنید که قسمت بالای آن تزئینات بیشتری دارد. آستری پرده را فراموش نکنید. آستری ها علاوه بر اینکه از تابش مستقیم نور خورشید به پرده جلوگیری می کنند، باعث حفظ حریم شخصی نیز شده و از افتادن سایه پشت پرده در شب جلوگیری می نمایند.

استفاده از پرده های بلند به اتاق حالتی رسمی و کلاسیک می دهد. حال اگر پنجره های اتاق ارتفاع کمی دارند، می توانید از پرده های بلند قد استفاده کنید به طوری که پرده دیوار زیرین پنجره را بپوشاند.

انواع پارچه برای دوخت پرده

امروزه پارچه های پرده ای از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر گونه سلیقه ای را پاسخگو می باشند. از پرده های ساده و سبک گرفته تا پرده های سنگین و طرح دار، همه در دسترس عموم قرار دارند و هر فرد با توجه به سلیقه و میزان بودجه خود می تواند متناسب با دکوراسیون داخلی منزل پرده مناسب را انتخاب کند.

پارچه حریر

حریر پارچه ای است که در دوخت پرده های سبک از آن استفاده می شود. پارچه های حریر از ظرافت و لطافت خاصی برخوردار هستند و از آن ها می توان در دوخت انواع پرده برای اتاق های مختلف منزل استفاده نمود. پرده هایی که با حریر دوخته میشوند مناسب مکان هایی هستند که به نور بیش تری نیاز دارند.

پارچه های کتان و ساتن

پارچه های کتان و ساتن در عین سادگی طراحی گرمی دارند. این نوع از پارچه ها جزء پارچه های ضخیم محسوب می شوند و نور آفتاب را به راحتی از خود عبور نمی دهند. به همین دلیل در استفاده از پرده های کتان و ساتن، نیاز به نصب آستری نیست.

پارچه های ابریشم و مخمل

استفاده از پارچه های ابریشم و مخمل برای اتاق های رسمی، مانند اتاق پذیرایی مناسب می باشد. این نوع پارچه ها خوب حالت می گیرند و فضای رسمی اتاق را دلنشین تر می کنند.

پرده ها به دوگروه کلی پرده مدرن و پرده کلاسیک تقسیم بندی میشوند

معرفی مدل های پرده مدرن:

  1.  پرده رومن:

مدل رومن از سادگی و ظرافت خاصی برخوردار است. این مدل پرده به صورت کرکره ای باز و بسته می شود. استفاده از آن برای فضایی که طراحی آن ساده بوده و بیش از یک دست مبلمان در آن استفاده شده، مناسب است. پرده رومن از پارچه های ساده یا بافت دار تهیه می شوند.

مدل های پرده
مدل های پرده

پرده

پرده شید:

استفاده از پرده مدل شید ، برای پنجره هایی که رو به داخل باز می شوند بسیار مناسب است. این مدل پرده ها، حالت بالا رونده دارند و به هنگام جمع شدن درون محفظه ای استوانه ای شکل قرار می گیرند. پرده شید حالت تزئینی نداشته و شما می توانید در صورت دلخواه در کنار آنها از پرده های تزئینی نیز استفاده نمائید.

پرده زبرا

پرده زبرا از نوع پرده های بالارونده هستند که از دو لایه موازی که ترکیبی از تور و پارچه است ساخته شده اند. تورهای این پرده در فاصله های مشخص توسط ردیف هایی از پارچه به یکدیگر متصل گردیده اند و برای تنظیم میزان نور ورودی به اتاق می توان زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی را تغییر داد. با استفاده از پرده زبرا می توان میزان دید و نور را تنظیم نمود و یا کلاً پرده را در بالا جمع نمود.

انواع پرده زبرا امروزه طرفداران زیادی دارد و برای آشپزخانه و اتاق خواب انتخاب مناسبی است. علاوه بر آن در اکثر محیط های اداری پرده زبرا به عنوان گزینه ای مناسب در اولویت می باشد. پرده های زبرا از تنوع بالایی برخوردار بوده و استفاده از آنها در آشپزخانه باعث ایجاد زیبایی دلنشینی می شود. از مزایای پرده زبرا می توان به جمع شدن راحت این مدل پرده اشاره کرد.

مدل های پرده

پرده کرکره ای

پرده کرکره یکی از با دوام ترین انواع مدل های پرده می باشند. استفاده از این نوع پرده ها کنترل میزان روشنایی را امکان پذیر می کند. انتخاب پرده های کرکره ای برای مکان هایی که کنترل دید در آن جا از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب مناسبی می باشد.

تیغه این نوع پرده را می توان از جنس آلومینیوم یا چوب انتخاب نمود که امروزه نمونه های فلزی کاربرد کمتری دارند اما تیغه های چوبی با ظرافت و زیبایی بی نظیر خود همواره در تولید پرده های خانگی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

پرده های عمودی را میتوان به صورت اتوماتیک و برقی طراحی نمود و امکان نصب آنها در داخل پارتیشن و یا شیشه های دوجداره وجود دارد. این پرده ها با توجه به جنس تیغه در تنوعی از طرح و رنگ تولید و در دو مدل عمودی (لودراپه) و افقی نصب می شوند.

پرده پانچ

پرده پانچی نمونه ای از پرده های ساده می باشد که در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های ظاهری این مدل پرده می توان به چین های عمیق آن اشاره کرد.

این پرده متشکل از یک قواره پارچه به عرض 1.5 متر و ارتفاع 3 متر و حلقه هایی به قطر داخلی 4 سانتی متر که با فاصله های مشخص بالای پارچه پانچ می شود.

مدل های پرده
مدل های پرده

پرده های کلاسیک

معمولا پارچه ای هستند و از سه لایه  1- زیرین (آستر) 2- میانی (تور و حریر) و 3- رویی (دکوری) تشکیل شده است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟