انتخاب پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه

انتخاب پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه

یکی از فضاهایی که در خانه به انتخاب ویژه پرده نیاز دارد، آشپزخانه است. خانم‌ها بیشتر وقتشان را در آشپزخانه می‌گذرانند و باید به زیبایی آن اهمیت داد. یکی از لوازم خانه که تاثیر زیادی بر زیبایی و هماهنگی دکوراسیون دارد، پرده است که در هنگام خرید و انتخاب آن باید دقت شود. ایده های گوناگونی برای پرده آشپزخانه وجود دارد که می تواند آن را دنج تر و جذابتر کند. همچنین می تواند شما را برای رسیدن به دکوراسیونی که می پسندید، نزدیکتر کند.

رنگ‌ها تاثیر مهمی در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارند پس سعی کنید دقت بیشتری در انتخاب رنگ داشته باشید. اگر آشپزخانه شما کوچک است ، بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای بزرگ‌تری به نظر برسد.

همچنین اگر پوشش دیوارها و کاشی ها طرح دارد انتخاب پرده ساده مناسب تر خواهد بود و بلعکس اگر دیوارها ساده هستند پرده طرح دار انتخاب مناسب تری است.

رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی اشتها آور هستند. استفاده از رنگ هایی که با غذا هماهنگ است به آشپزخانه فضایی دلنشین می دهد و باعث میشود غذاها سالم و طبیعی به نظر برسند.

در انتخاب پارچه به رنگ کابینت ها و هماهنگی بین پرده و کابینت بسیار دقت کنید.

برای اینکه پرده ها فضای کمتری را اشغال کنند و قابل جابجایی باشند پرده های بالارونده بسیار زیبا و کاربردی هستند.

علاوه بر این در آشپزخانه شستشوی راحتی هم دارند .از پارچه های مختلف با هر رنگ و طرحی هم میتوانید برای این مدل پرده ها استفاده کنید. امروزه سعی دارند از پرده های کوتاه تر برای آشپزخانه ها استفاده کنند که نگهداری راحت تری دارند از انواع این پرده ها می توان به زبرا ، شید رول ، کرکره و… اشاره کرد.

مهم‌ترین نکته در مورد پرده‌ی آشپزخانه انتخاب جنس مناسب است که باید دارای رنگ ثابت و مقاوم در برابر نور باشد تا در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ ندهد.

پارچه‌های نخی معمولا بهترین انتخاب برای پرده‌ها هستند چون پرده ی آشپزخانه بیشتر از  سایر فضاها شسته می‌شود و پارچه‌های نخی نیز در مقابل شستشو  بسیار مقاوم هستند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟